Produkt został dodany do koszyka!
Ilość produktów w koszyku: 0 W koszyku jest 1 produkt.
Dziecko pomiędzy dwunastym, a czternastym rokiem życia ciężko jest zainteresować czymkolwiek na dłużej. Jest bardzo ruchliwe, ciekawe każdego najmniejszego szczegółu w mieszkaniu czy na dworze. Za czasem jednak się to zmienia, a zwłaszcza pod wpływem wykonywania precyzyjnych czynności. Jedną z nich może być właśnie budowanie z klocków. Oprócz rozwoju koordynacji ruchowej, wpływają one bardzo na wyobraźnię dziecka. Wszystko za sprawą tego, że dziecko jest coraz bardziej sprawne ruchowo i nieustannie chce zaspokajać swoją ciekawość świata. I tak za sprawą klocków w ramach zabawy znacznie rozwija swoje zdolności grafomotoryczne oraz manualne. Co ważne, nie trzeba wydawać kroci na klocki, a wystarczy ich poszukać np. w ofertach niektórych hurtowni odzieży.
Najlepiej jest zainteresować malucha łączeniem klocków w różne kształty. Dziecko już jest coraz bardziej świadome ruchów swoich paluszków, wykonuje coraz bardziej precyzyjne ruchy. To sprawia, że uczy się ono utrzymywać w dłoni np. właśnie klocki, dopasowywać je kształtami oraz kolorami, a także ustawiać je przy sobie. Te wszystkie czynności bardzo wpływają na rozwój małej motoryki oraz kształtowanie zdolności manualnych. Takie działanie znacznie wpłynie na ich późniejsze umiejętności utrzymywania w rączkach kredek, naciskania ich, więc droga do rozpoczęcia przygody z rysowaniem będzie stała otworem.
Wybierając klocki dla rocznego dziecka musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na ich wielkość, aby zniwelować ryzyko ich połknięcia. Istotne jest także to, aby dziecko bez problemu mogło je ze sobą łączyć, a także rozdzielać. Maluszek nie ma bowiem jeszcze na tyle siły, aby mocno dociskać do siebie poszczególne elementy. Bardzo dobrze jest także wziąć pod uwagę to, aby miały one kolory, które zaciekawią szkraba. Nie bez znaczenia pozostają także kształty. Warto kupić zestawy np. ze zwierzątkami, samochodami, słowem zabawkami, które będą nam przydatne zarówno do zabawy z dzieckiem, jak i rozwojem jego wyobraźni.